V posledním čísle časopisu Euro vyšel článek, který se podrobně zabývá problematikou prodloužení tramvaje do polí mezi Holyní a Slivencem. Za prodloužení tramvajové trati, které dnes může využít pouze malé množství obyvatel Prahy, zaplatí Hlavní město Praha celkem 600 miliónů korun.
Nabízí se otázka, zda tato na první pohled nelogická výstavba není pouze další „malou domů“ pro developery (Finep, Ekospol), kteří skoupili v oblasti mezi Barrandovem a Holyní pozemky pro bytovou výstavbu. Nesouhlas s takovou investicí vyjádřili také zastupitelé Pirátské strany při projednávání rozpočtu Hlavního města Prahy na rok 2016 – viz. zde.
V této souvislosti se nám vybavilo jedno jednání Výboru pro územní rozvoj Praha 5 na konci minulého roku, kde zástupce Finepu obhajoval navýšení zastavěnosti oblasti mezi Barrandovem a Holyní oproti platnému územnímu plánu tím, že se takto podaří naplnit kapacitu plánovaného prodloužení tramvaje a ospravedlní se tak tato investice…
Bude také zajímavé sledovat, zda se budou developeři podílet na financování dalších nutných souvisejících investic, jako například výstavba kanalizační stoky do Klukovic (min. 100 miliónů Kč), uliční sítě včetně napojení na ulici U náhonu – K Holyni, či veřejné infrastruktuře (sportoviště, nová pobočka pošty, střední škola, kulturní centrum). Všechny jejich nové projekty jsou pouze obytné domy bez jakýchkoliv prostor pro komerci či veřejné vybavení.
Kompletní znění článku z časopisu Euro si můžete přečíst zde: Euro 51-52: Tramvaj do stanice chlív.
Ve stejném čísle také vyšel další zajímavý článek o plánované výstavbě nového kostela na místě bývalého misijního střediska na sídlišti Barrandov.